ΗΜΙΚΡΑΝΙΑ

Σε παγκόσμια κλίμακα, οι ημικρανίες επηρεάζουν πάνω από το 10% των ανθρώπων 1. Η ημικρανία είναι μια χρόνια διαταραχή που χαρακτηρίζεται από επαναλαμβανόμενες κρίσεις κεφαλαλγίας, μέτριας έως έντονης έντασης που επιδεινώνεται με τη συνηθισμένη σωματική δραστηριότητα. Συνήθως ο πόνος εντοπίζεται στο μισό μέρος του κεφαλιού και αυξομειώνεται σε ένταση, ενώ διαρκεί από 2 έως 72 ώρες. Ο ασθενής με ημικρανία δεν μπορεί να ανεχθεί το φως, τους έντονους ήχους, τις μυρωδιές και έχει τάση για εμετό ή και να κάνει εμετούς. Η κάθε κρίση μπορεί να διαρκεί από λίγες ώρες ως και 2-3 ή και περισσότερες ημέρες 2.

ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

Εκτός από την φαρμακευτική αγωγή πολλές έρευνες έχουν διεξαχθεί με σκοπό την θεραπεία ή ανακούφιση των συμπτώματα στους ασθενείς με ημικρανία με εναλλακτικές θεραπείες.

Συγκεκριμένα, η θεραπεία με βελονισμό και με ηλεκτροβελονισμό φαίνεται να είναι μια αποτελεσματική εναλλακτική θεραπεία για την μείωση της έντασης, της διάρκειας, της συχνότητας των επεισοδίων του πόνου καθώς και στη μείωση λήψης φαρμάκων. Ο βελονισμός φαίνεται να μειώνει τη συχνότητα των επεισοδίων ων των κεφαλαλγιών ακόμα και όταν χρησιμοποιείται σαν προληπτική θεραπεία έχοντας τα ίδια αποτελέσματα με την φαρμακευτική αγωγή και κυρίως χωρίς παρενέργειες 3.

Για την θεραπεία της ημικρανίας αλλά και σε άλλες μορφές κεφαλαλγίας ο βελονισμός εφαρμόζεται 2 φορές την εβδομάδα , διάρκειας 20 -30 λεπτών και με συνιστώμενο αριθμό συνεδριών 10-15. Μπορεί να εφαρμοστεί και συνδυαστικά με άλλες τεχνικές φυσικοθεραπείας4 όπως manual therapy και Θεραπευτική Άσκηση 5 .

Εικόνα: Ημικρανία και Βελονισμός

ΠΗΓΗ

1. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20352581

2. https://www.ichd-3.org/wpcontent/uploads/2016/08/InternationalHeadacheClassificationIIIICHDIII-2013-Beta-1.pdf