ΟΣΦΥΑΛΓΙΑ/ΙΣΧΙΑΛΓΙΑ

ΟΣΦΥΑΛΓΙΑ

Η οσφυαλγία αποτελεί μια επώδυνη εμπειρία και μπορεί να διαρκεί έως 3 εβδομάδες (οξεία), ή περισσότερο χρόνο με αποτέλεσμα να μεταπίπτει σε χρονία.

Τα αίτια της οσφυαλγίας μπορεί να αφορούν μία ή και παραπάνω δομές της περιοχής αλλά και συστηματικά νοσήματα. Οφείλει λοιπόν να αποκλεισθούν σοβαρές παθολογίες όπως κατάγματα, κακοήθειες, αυτοάνοσα νοσήματα, ρευματοπάθειες, κ.ά.

Η φυσικοθεραπευτική αντιμετώπιση αφορά στο σύνολο των ασθενών με οσφυοισχιαλγία μιας που περισσότερο από το 85% θα αναπτύξουν μυικούς πόνους και δυσλειτουργίες. Η διαχείριση του πόνου του ασθενή αποτελεί προτεραιότητα για όλους τους ασθενείς με οσφυαλγία και ισχιαλγία, προκειμένου να μπορέσουν να επανέλθουν λειτουργικά στις δραστηριότητες τους. Στη διαχείριση του πόνου, η ομάδα του PhysioPain διαθέτει τόσο το εξειδικευμένο προσωπικό (όλοι οι φυσικοθεραπευτές με εξειδίκευση επιπέδου Μάστερ ή/και Διδιακτορικών) με εξειδίκευση σε ειδικές τεχνικές αναλγησίας, όσο και τον πιο σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό.

Εικόνα 1: Οσφυαλγία (https://painhealth.csse.uwa.edu.au/pain-module/low-back-pain/)

• ΒελονισμόςΒιοιατρικός και Παραδοσιακός
  • Ηλεκτροβελονισμός, Ωτοβελονισμός
  • Shockwave Therapy – Θεραπεία με Κρουστικά

Εικόνα 2: Tecar therapy-Οσφυαλγία

Εικόνα 3: Χειροπρακτική-Οσφυαλγία

Εικόνα 4: Θεραπευτική Άσκηση

ΙΣΧΙΑΛΓΙΑ

Με τον όρο ισχιαλγία ή ριζιτικό άλγος αναφερόμαστε στον πόνο που οφείλεται σε ερεθισμό του ισχιακού νεύρου . Το ισχιακό νεύρο ξεκινά από την περιοχή της οσφύος και διατρέχει την οπίσθια επιφάνεια του μηρού, δίνοντας νεύρωση μέχρι τον άκρο πόδα.

Συμπτωματολογία

Ο πόνος της ισχιαλγίας εντοπίζεται συνήθως στην μια πλευρά είτε στην περιοχή της οσφύος και των γλουτών είτε καταλαμβάνει μεγαλύτερη έκταση οπισθίως του μηρού έως και τον άκρο πόδα. Μπορεί να εμφανίζει νευρολογική σημειολογία οπως μειωμένη κινητικότητα του άκρου της πάσχουσας πλευράς ενώ μπορεί να υπάρξει και απώλεια της αισθητικότητας στην δερμοτομιακή περιοχή του ισχιακού νεύρου.

• ΒελονισμόςΒιοιατρικός και Παραδοσιακός
  • Ηλεκτροβελονισμός, Ωτοβελονισμός