Κυριακή, 29 Μαΐου 2016 09:40

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)

Ο Βελονισμός

• Ο βελονισμός, συμφώνα με τη δυτική ιατρική, έγκειται στη χρήση βελονών σε διάφορα σημεία του σώματος ώστε να επιτευχθεί αναλγησία καθώς και θεραπεια των πάσχοντων ιστων.
  • Οι βελόνες είναι πάντα μιας χρήσης και χρησιμοποιούνται με άσηπτη μεθοδο.
  • Ο βελονισμός και συγκεκριμένα η τεχνική της “ξηρής” βελόνας έχει τεκμηριωμένη δράση για τον πόνο, αφού επιτρέπει να εκλύονται ειδικές αναλγητικές ουσίες  στον εγκέφαλο, βοηθάει σε τοπικό επίπεδο την αναδόμηση των ιστών και επιδρά στη λύση του μυϊκού σπασμού.
  • Ο βελονισμός είναι μια ασφαλής μέθοδος χρήσης βελονών με στόχο τη θεραπεία του ιστού, την αναλγησία και την αντιφλεγμονώδη δράση.

Ιστορία του Βελονισμού

Ο Βελονισμός είναι από τις αρχαιότερες θεραπευτικές τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν στον πλανήτη. Κοιτίδα της αρχαίας αυτής τέχνης θεωρείται η Κίνα.Αποτελεί μέρος της παραδοσιακής ιατρικής της Κίνας που χρησιμοποιείται για περισσότερα από 4.000 χρόνια, και 1.000 χρόνια στην Ιαπωνία και στις λοιπές χώρες της Άπω Ανατολής. Τις τελευταίες 4 δεκαετίες, ο βελονισμός διαδίδεται με ταχείς ρυθμούς στην Δύση και σήμερα 70.000 ιατροί σε Ευρώπη και Αμερική, εφαρμόζουν την παραδοσιακή αυτή τεχνική για την θεραπεία και την πρόληψη διαφόρων ασθενειών.
Η Κινέζικη Παραδοσιακή ιατρική αντιλαμβάνεται το ανθρώπινο σώμα ως ένα ενιαίο λειτουργικό σύνολο που αποτελείται από ύλη (παθητική έκφραση) και ενέργεια (λειτουργική έκφραση). Η ενεργειακή έκφραση του ανθρώπινου σώματος είναι κύριο χαρακτηριστικό και παγκόσμια πρωτοτυπία της κινέζικης παραδοσιακής ιατρικής και φιλοσοφίας. Οι ειδικές αυτές διαδρομές, ιδιαίτερες για κάθε όργανο (συμπαγές ή κοίλο), ονομάζονται ΜΕΣΗΜΒΡΙΝΟΙ. Οι μεσημβρινοί αναγνωρίζονται ως πρωτότυπες σε σύλληψη και πολύπλοκες σε λειτουργία και πορεία, ειδικές διαδρομές, που μέσα σε αυτές κυκλοφορεί η ενέργεια.

Βιοϊατρικός Βελονισμός

Ως Βιοϊατρικός Βελονισμός, ορίζεται ο βελονισμός που βασίζεται στις αρχές και τους κανόνες της βιοϊατρικής επιστήμης.Πολλές έρευνες έχουν δήξει ότι ο βιοιατρικός βελονισμός είναι αποτελεσματικός για πολλά μυοσκελετικά σύνδρομα πόνου όπως :

• Πόνος στην σπονδυλική στήλη (αυχεναλγία, οσφιαλγία, Ισχιαλγίαραχιαλγία)
  • Κεφαλαλγίες
  • Νευροπαθητικός πόνος
  • Αρθρίτιδα (γόνατος , ισχίου)
  • Πόνος στο άνω άκρο( τενοντίτιδα ώμου, επικονδυλίτιδαΠαγωμένος ώμος ,Περιαρθρίτις ώμου)
  • Αυχενοβραχιόνιο σύνδρομο
  • Οστεοαρθρίτιδες

Εφαρμογή βελονισμού

Τοποθετούνται ειδικές βελόνες σε συγκεκριμένα σημεία του σώματος, ανάλογα με το νόσημα. Οι βελόνες που χρησιμοποιούνται διαφέρουν σε μήκος και πάχος (επιλέγονται ανάλογα με τη σωματική διάπλαση του αρρώστου και την περιοχή της θεραπείας), ενώ το υλικό κατασκευής μπορεί να είναι χρυσάφι, ασήμι, πλατίνα ή ανοξείδωτο ατσάλι. Οι περισσότεροι χρησιμοποιούν βελόνες μιας χρήσεως από ανοξείδωτο ατσάλι.

Η βαρύτητα της αρρώστιας και η κατάσταση του ασθενή καθορίζουν τις παραμέτρους της όλης θεραπευτικής αγωγής, δηλ. τον αριθμό των επισκέψεων, τον αριθμό των βελονών που θα χρησιμοποιηθούν σε κάθε θεραπεία, την τεχνική (απλός βελονισμός, ηλεκτροβελονισμός, moxa, laser), τον χρόνο παραμονής των βελονών στο σώμα και τη χρονική απόσταση ανάμεσα στις επισκέψεις – συνεδρίες. Με 5 – 7 φορές αντιμετωπίζονται ήπιες μορφές κεφαλαλγίας, αυχεναλγίας, περιαρθρίτιδας. Σοβαρές περιπτώσεις χρειάζονται περίπου 15 – 20 επισκέψεις. Γενικά, υπάρχει μια προοπτική 10 – 12 βελονισμών με ρυθμό 2 – 3 φορές την εβδομάδα. Συνήθως, από τον 5ο – 7ο βελονισμό εμφανίζονται οι πρώτες ενδείξεις προοδευτικής βελτίωσης του εκάστοτε προβλήματος. Άλλοτε, ενώ προηγούνται 10 – 12 βελονισμοί και δεν παρουσιάζεται καμιά βελτίωση, στις τελευταίες θεραπείες, ο ασθενής εμφανίζει θεαματική ανάκαμψη. Το φαινόμενο αυτό, αποδίδεται στην αθροιστική δράση του βελονισμού, που σημαίνει ότι η επίδραση του αποταμιεύεται από τον οργανισμό του ασθενή και την κατάλληλη γι’ αυτόν, χρονική στιγμή, αναλαμβάνει την απαιτούμενη δύναμη για να αντιδράσει στην ασθένεια. Γι’ αυτό, υπάρχουν και περιπτώσεις ασθενών, που βελτιώνονται 10 – 12 μέρες μετά τη διακοπή της θεραπευτικής τους αγωγήςΓια να επιτευχθεί η καλύτερη δυνατή διέγερση, σήμερα, σ’ όλα τα σύγχρονα ιατρεία βελονισμού, χρησιμοποιούνται συσκευές ηλεκτροβελονισμού.

Ο βελονισμός και o ηλεκτροβελονισμός είναι ασφαλείς θεραπευτικές πράξεις τόσο στον οξύ όσο και στο χρόνιο πόνο, στερείται παρενεργειών και είναι εντελώς ακίνδυνος όταν εφαρμόζεται από ειδικά εκπαιδευμένους θεραπευτές με γνώση και καλή τεχνική.

Με την θεραπευτική του βελονισμού επιτυγχάνουμε

• Παυσίπονη δράση μακράς διάρκειας (σε οξέα, υποξέα και χρόνια επώδυνα σύνδρομα).
  • Βελτίωση της μικροκυκλοφορίας περιφερικά (ιδίως των αρτηρολίων και των τριχοειδών) και κεντρικά (βελτίωση της εγκεφαλικής αιματικής ροής).
  • Ρύθμιση της αρτηριακής πιέσεως.
  • Αντικαταθλιπτική (ευφορική) δράση, αγχολυτική δράση.
  • Αύξηση της δυνατότητας ανοσοβιολογικής απάντησης του οργανισμού.
  • Ήπιο υπναγωγό αποτέλεσμα.
  • Μείωση των συμπτωμάτων του συνδρόμου απεξάρτησης σε άτομα εξαρτημένα από ναρκωτικά, αλκοόλ, ψυχοφάρμακα, κάπνισμα.
  • Επιτάχυνση του ρυθμού αναγέννησης των νεύρων.
  • Αντιεμετική δράση.
  • Γενική δράση σε διαταραχές του Α.Ν.Σ. (ανά συστήματα και γενική ομοιοστατική δράση).
Διαβάστηκε 805 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 03 Απριλίου 2017 19:38
Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: « Υπηρεσίες Ψυχολόγου Υπηρεσίες Ιατρικής »