Κυριακή, 18 Σεπτεμβρίου 2016 16:34

Θεραπευτική Άσκηση

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)

Ιατρική Θεραπευτική Γυμναστική

 

Η Θεραπευτική Γυμναστική είναι μία ήπια σωματική άσκηση με στόχο την επαναφορά του σώματος στη φυσιολογική λειτουργία. Είναι ιδανική για ανθρώπους που έχουν ολοκληρώσει κάποιο πρόγραμμα φυσικοθεραπείας-αποκατάστασης η ασθενείς που ταλαιπωρούνται από χρόνιες παθήσεις.

Στόχος του εξατομικευμένου προγράμματος που προκύπτει από τον ειδικό φυσικοθεραπευτή για τον κάθε «ασθενή» είναι η εκτελέσει ασκήσεων που θα έχει ως σκοπό την:

  • Σωστή λειτουργία των αρθρώσεων
  • Αύξηση μυϊκής δύναμης και ελαστικότητας
  • Βελτίωση στάση σώματος και ισορροπίας
  • Ενίσχυση της καρδιοαναπνευστικής ικανότητας- αερόβιας αντοχής
  • Πρόληψη τραυματισμών

Pilates Αποκατάστασης – Rehabilitation Pilates

 

Το Pilates είναι μία μέθοδος εκγύμνασης που κρατά το σώμα σε άριστη φυσική κατάσταση, βασιζόμενη σε ένα σύστημα ασκήσεων διάτασης και ενδυνάμωσης. την οποία εμπνεύστηκε και σχεδίασε ο Joseph Hubertus Pilates (1880-1967). Ιδανική για ανθρώπους με προβλήματα στην σπονδυλική στήλη (σκολίωση, λόρδωση ή κύφωση). H μέθοδος Pilates επικεντρώνεται στη συμμετρική στάση του σώματος, στη σταθεροποίηση της σπονδυλικής στήλης, της λεκάνης και της ωμοπλάτης. Βοηθάει στην ομοιόμορφη μυϊκή ανάπτυξη σε όλο το σώμα και προλαμβάνει μελλοντικούς τραβματισμούς.

  • Βοηθάει στην σωστή στάση και ενδυνάμωση των μυών του κορμού
  • Βελτίωση της αναπνοής και της κυκλοφορίας του αίματος
  • Αύξηση της κοιλιακής δύναμης
  • Υγιείς αρθρώσεις
  • Ομοιόμορφη μυϊκή ανάπτυξη σε όλο το σώμα
  • Βελτίωση ευλυγισίας και ισορροπίας
  • Πλήρης συντονισμός μυαλού, σώματος και πνεύματος για καλύτερη ζωή

Το Pilates δεν είναι μόνο μια απλή προπόνηση που αυξάνει τη δύναμη ή τους μυς σας, αλλά ταυτόχρονα δραστηριοποιεί το μυαλό σας και η φιλοσοφία του βρίσκει άμεση εφαρμογή στη βελτίωση της καθημερινότητάς σας, ώστε να νιώθετε δραστήριοι και ενεργητικοί σε όλη τη διάρκεια της ημέρας. Οι ακριβείς και αρμονικές κινήσεις που αποτελούν βασικό συστατικό του Pilates, όχι μόνο βοηθούν στην τόνωση του σώματός σας, αλλά βελτιώνουν επίσης τη ψυχική σας διάθεση. Έτσι, το Pilates είναι και ένα ισχυρό αντίδοτο για τη μείωση του άγχους και της κατάθλιψης

Προγράμματα Διατάσεων - Stretching

 

Οι μύες του σώματός έχουν την τάση να βραχύνουν το μήκος τους στην καθημερινότητα, αλλά και μετά την άσκηση. Οι διατάσεις είναι ασκήσεις που σχεδιάστηκαν με σκοπό να αναπτύξουν την μυϊκή ευλυγισία, την ελαστικότητα και την αρθρική ευκαμψία. Οι ευρέως διαδεδομένες ασκήσεις stretching κάμπτουν, τεντώνουν, μακραίνουν και επεκτείνουν τους μύες και τις αρθρώσεις σε όλο το εύρος της κίνησης τους.

Οφέλη:

  • Χαλαρώνουν τους μύες που βρίσκονται σε ένταση και ανακουφίζουν από μυϊκούς πόνους.
  • Προλαμβάνουν τραυματισμούς
  • Αυξάνουν την ελαστικότητα, ευκαμψία και ευλυγισία των αρθρώσεων

Ενδυνάμωση

 

Ο καλύτερος τρόπος για την αποφυγή τραυματισμού και πόνου είναι η ενδυνάμωση του μυϊκού συστήματος. Με την εφαρμογή κάποιων απλών ασκήσεων μπορούμε να δυναμώσουμε την περιοχή και να αντιμετωπίσουμε κάποια επεισόδια πόνου και κυρίως να προλάβουμε το επόμενο επεισόδιο (δευτερογενής πρόληψη).

Το πρόγραμμα σχεδιάζεται από τον κλινικό φυσικοθεραπευτή και πρέπει να ακολουθείται  πάντα υπό την επίβλεψη του ειδικού για αποφυγή τραυματισμών ή παραλλαγές ασκήσεων που μπορεί να προκαλέσουν αυξημένο πόνο. 

Διαβάστηκε 706 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 03 Απριλίου 2017 20:30
Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: « Σχεδιασμός & Κατασκευή Ορθωτικών Θεραπεία Πόνου »