Αυχένας

Αυχενας

Ο πόνος στον αυχένα ή αυχεναλγία μπορεί να οφείλεται σε αυχενικό σύνδρομο, κήλη μεσοσπονδύλιου δίσκου, τραυματισμούς μαλακών μορίων, ραιβόκρανο, κατάγματα, τραυματισμός whiplash καθώς και άλλες παθολογίες.

Παράγοντες εμφάνισης του πόνου στον αυχένα μπορεί να είναι η καθιστική ζωή και εργασία, το άγχος, η έγερση βάρους, πτώσεις απο μεγάλο ύψος, τροχαία ή γενικώς υπέρχρηση των μυών της περιοχής. Έρευνες έχουν δείξει ότι 70% των ατόμων του γενικού πληθυσμού θα  εμφανίσουν τουλάχιστον ενα επεισόδιο αυχεναλγίας κατά τη διάρκεια της ζωής τους. Τα αίτια της αυχεναλγίας μπορεί να αφορούν μία ή και παραπάνω δομές της περιοχής αλλά και συστημικά νοσήματα.

Η εξατομικευμένη φυσικοθεραπεία μπορεί να βοηθήσει τα άτομα που πάσχουν από πόνο στον αυχένα. Με τη χρήση φυσικοθεραπευτικών τεχνικών (χειροπρακτική, οστεοπαθητική, τεχνικές κινητοποίησης, dry needling, βελονισμός, ergon technique) και μέσων υψηλής τεχνολογίας (Διαμαγνητική Αντλία, Laser, Τecar) καθώς και με την βοήθεια της θεραπευτικής άσκησης μπορεί να εξαλειφθούν συμπτώματα όπως ο πόνος, το αίσθημα βάρους στον αυχένα και ο περιορισμός της κίνησης. Επίσης οι σωστές εργονομικές συμβουλές και τροποποιήσεις μπορούν να βοηθήσουν στην αποφυγή επανατραυματισμού.

• Αυχενικό σύνδρομο/αυχεναλγία
  • Κήλη μεσοσπονδύλιου δίσκου